mandag 7. februar 2011

Kattehule eller hals og fargeglade sokker!


Katta mi heter Blåpus og forelsket seg i halsvarmeren jeg strikka i dag. Takk igjen til "Burugla" som ga meg garnet! 88 masker, pinne 5 og 4,5, 90 gram. Variasjon over temaet på lua lenger ned. Fler bilder på ravelrysiden min, der heter jeg madebyme. Se gjerne innom, for jeg har begynt å legge ut prosjektene mine der også.

Neste prosjekt er sokkene jeg strikket nettopp, årets femte par, 90 gram Viking Sokkegarn i en fargekombo jeg aldri ville valgt, men som jeg vant på strikkekafe, og derfor må de da bringe lykke? Fargeglade er de i alle fall og så passer de akkurat, for jeg prøvde underveis. Ikke noe mønster her heller, hælen mormor lærte meg og en slags rundfelt tå.
Glade varme føtter!

4 kommentarer:

  1. Flotte gla'sokker:) Klart pusen må varme seg litt - bra valg å bruke halsen:)

    SvarSlett
  2. For en herlig pus du har. Skjønner godt at den falt for halsen. Herlig!
    Og flotte gla'sokker

    SvarSlett
  3. Ein glad katt kan eg tenkja meg, som får gøyma seg i ein varm hals ;o)

    Og sokkane må vel bringa lukke til føtene iallefall, og augene likar nok òg slike gladfargar ;o)

    SvarSlett
  4. Så søtt, da! De sokkene passer sammen med lua jeg nettopp har strikket;)

    SvarSlett