tirsdag 5. oktober 2010

Strikking pågår, bilder kommer!

Jeg elsker å strikke om høsten. Nå har det blitt flere par sokker til barna og gavestrikkingen til jul er godt i gang. Endelig er Buttercupen min ferdig og jeg har strikket en hals etter et gratismønster på Ravelry som heter Pimlico til meg selv og et par pulsvarmere som Felisi har lagt ut mønster til på bloggen sin av to nøster Fabel som jeg fikk som overraskelsespakke i postkassen. Hjertekjolen fra garnstudio har jeg morfet til en stripete brun/svart ponsjo til meg selv og jeg er godt i gang med en svart kjole til meg selv i steden, fritt etter den siste kjolen fra Dale. Det eneste som blir likt er egentlig rillestrikken i midtseksjonen, toppen blir en redoux av Baby Cables and big ones too (Ravelrymønster) og jeg inkorporerer mønsteret fra Nieman (Knittygenser) og en hullbord fra kjolen Klukka. Gleder meg til den er ferdig!
Skal strikke to kjoler til i vinter og gleder meg.
Strikking er herlig dere!
Er med i plagg på plagg iår også. I fjor gikk jeg for 12 plagg, men endte med langt flere. I år setter jeg målet på å klare 24 plagg. De tre første er klare. To ponsjoer og en genser.

Garnslankingen har det gått så som så med. Jeg har kjøpt/bestilt ti kilo, og poenget var jo å strkke ti fra lager i 2010, så det betyr at jeg må opp i tyve kilo.. Den som strikker (og hekler) får se og jeg kjører på!

1 kommentar:

  1. Enig - strikking er herlig. Mye spennende prosjekter du har planer om:)

    SvarSlett