mandag 9. januar 2012

Årets fire første nye varme strikkeprosjekter

Jeg har nyttårsforsetter også når det gjelder hobbyprosjekter, et av årets er å lage liste og legge ved bilde i bloggen på alle strikke- og hekleprosjekter i år etter hvert som de blir ferdige. Jeg lister dem med garnvekt i høyremargen etter hvert som jeg blir ferdig, for å ha oversikt over årets garnslanking. I den første uka på januar har jeg strikket barnesokker og tova både svarte og hvite votter til meg selv. Nå trenger jeg definitivt ikke å bli kald på hendene når jeg kjører bil. 


Minste poden trengte nye tynnsokker til barnehagebruk og disse ble til. Enkel sokk uten hæl. Glad gutt med beina i været før årets første barnehagedag.
Hvite tovavotter, fritt etter barndomsminner og sjøvotter, link til mønsteret jeg tok utgangspunkt i på ravelrysiden.

Svarte tovavotter, bidrag i Våttalongen på Uformelt. 80 gram restestrikk, mer på ravelrysiden.



Og aller sist her er det en blomsterpotteskjuler strikket av ullgarn og tovet den også. Prosjektet begynte som ei lue som jeg fort fant ut ikke ble bra. I stedet for å rekke opp ble denne saken til. Ikke pen, men naturlig, er det ikke det man sier?



5 kommentarer:

  1. Når jeg får på meg hjemmestrikka sokker er livet verdt å leve. Kan ikke tenke meg noe bedre enn et slikt plagg. Disse var kjempefine. Vottene også.

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har laget :) Tovavotter er alltid kjekt, alltid varm på hendene

    SvarSlett
  3. Jeg falt pladask for potteskjuleren din og angrer på at jeg kastet en før jul. Vottene dine er også fine, spesielt de med sirklene på! Sokker trenger man alltid, og dine er fine.

    SvarSlett
  4. Just love your white mittens - nice to meet you.

    SvarSlett
  5. Har vært her inne og kikket litt :) Så mye fint du lager. Må si du er vanvittig effektiv. Du har jo rukket masse, massevis allerede år :) Imponert!

    SvarSlett