torsdag 11. februar 2010

OL planlegges!


Her er mine 3 prosjekter! Et teppe, en jakke og mysteriestrikk, med mønster, alt garn, pinner og det hele. Jeg er klar.
Jeg var tom for toner hjemme, men har mønsteret klart på dataen. Det svarte kampanjegarnet (har 600 gram og tror det holder fint) og pinner 4,5 og 5 skal bli Liselottejakke - se skjermbildet på den bærbare for mønsterbekreftelse. Det ufarga garnet skal bli et egenkomponert teppe ("mønster" er notatet på arket ved siden av. Det skal strikkes på pinne 4 eller 4, 5 - det vet jeg når jeg har strikket noen riller, pinner er med på bildet. Etter planen skal jeg legge opp 164 masker, strikke 12 riller og deretter 12 rett, deretter sju ruter a 20 m, i 11 eller 12 rillers høyde ( det skal bli nokså kvadratiske " ruter"), 12 r. Mao planelgger jeg sju ruter i bredden. Tror det blir 10 eller 11 i høyden, før jeg avslutter med 12 riller. Jeg har ikke nok garn til et stort teppe, men planlegger å bruke det jeg har på teppet, så det skal hekles rundt etterpå. Det fargede garnet ved siden av skal brukes til å brodere på glattstrikkrutene. Jeg skal ha årstall, et hjerte, teksten "en rose" og "er en rose", samt en rose og en fugl skal broderes på. "OM" og et "peacemerke" skal også broderes på teppet. Garn, heklekrok, pinner og "mønsterskisse" er på bildet.
Jeg gleder meg til dette! En enkel svart jakke er noe jeg "trenger" og dette tror jeg er tv-strikk. (Har ikke lest mønsteret ennå.) Teppet blir morsomt siden jeg har komponert det selv, enkelt og kreativt.
Det røde garnet, den orange resten og de to "effektnøstene" og pinner 7 er materialer til "garnmysteriet" på Hobbyboden, mønster kommer under OL.
Jeg nistrikker på gamle ufoer i kveld, et par sokker, en vaskeklut og wm-sjalet jeg begynte på på strikkemøtet på tirsdag skal bli ferdige før OL, siden jeg har en avtale om å strikke ferdig et prosjekt før jeg får begynne på et nytt...
Mannen min var og kjøpte en 50" i dag, så her blir det tv-titting med aktiv strikkedeltagelse fra meg!
Det blir myyyyye rillestrikk på den tiden OL tar dette - og jeg gleder meg!
Medstrikkersker - stå på!
Heia oss!

2 kommentarer:

  1. Wow, ble nesten "annpusten" av å lese alt du skal gjøre, kos deg, skal bli spennende å se ferdig prosjekt!

    SvarSlett
  2. wooooooooooooow er det mulig???? Ja med deg er alt mulig *fnise* lykke til!!!!!!!!!

    SvarSlett